لمینت ملامینه نوعی ریزین سخت است که معمولا به عنوان روکش بعضی مصالح ساختمانی مانند ام دی اف یا پلی وود استفاده می شود.  ملامین در اصل یک ترکیب آلی است که در صورت ترکیب با فرمالدهید به یک نوع پلاستیک مقاوم تبدیل می شود.

سپس این پلاستیک به کاغذ افزوده شده و لمینتی ساخته می شود که می توان با آن سطح بسیاری از مصالح ساختمانی را پوشش داد.

ملامین یا لمینت ؟

ملامین نوعی لمینت است اما هر لمینتی ملامینه نیست . نوع لمینت را میزان فشاری که بر هر اینچ مربع از لمینت وارد می شود مشخص می نماید .

ملامینه نوعی لمینت فشار پایین است  (LPL)زیرا تحت فشار ۳۰۰ الی ۵۰۰ پاند بر اینچ مربع آماده می شود . نوع دیگر لمینت، لمینت فشار بالا (HPL) با نام فورمیکا شناخته می شود که با فشاری بیش از ۱۴۰۰ پاند بر اینچ مربع ساخته می شود

مبلمان ملامینه چیست

مبلمان ملامینه از چوب مصنوعی ساخته می شود ، مانند ام دی اف یا پلی وود که توسط لمینت ملامینه پوشش داده شده اند. رزین ملامین حتی به مواد بی کیفیت هم استحکام و جذابیت می دهد . این همان چیزی است که مبلمان ملامینه ، مانند کابینت ها، میزهای اداری و پیشخوان ها بسیار محبوب اند. درحالیکه مبلمان های ۱۰۰ درصد چوبی مزایای خود را دارند اما در اغلب موارد انتخاب مبلمان های ملامینه به صرفه تر ، سبک تر و راحت تر است.

مزایای استفاده از لمینت ملامینه

مقاوم : در برابر خراش و رطوبت مقاوم است

ارزان قیمت :  پوششی به صرفه برای مصالحی مانند ام دی اف و پلی وود می باشد

تنوع : در رنگ های و طرح های مختلف قابل تولید است

البته با وجود اینکه خود ملامین ضد آب است ، اگر آب به زیر تخته چوب برسد می تواند به ملامین آسیب بزند. به همین ترتیب با وجود اینکه ملامین بسیار مقاوم است، اگر مبلمان ملامینه به صورت نادرست نصب یا پیاده سازی شود به نحوی که به تخته آسیبی وارد شود ، ممکن است ملامین را ورقه ورقه نماید

مزایای ام دی اف

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم