اغلب دیوارها در طراحی خانه مدرن به صورت شیشه‌ای و کشویی ساخته شده لذا لذت تماشای فضای بیرون و طبیعت برای همه ساکنین وجود دارد.

اولین خانه با سبک طراحی خانه مدرن در مکانی در صد کیلومتری سائوپائولو، صورت گرفت و پس از آن طرفدارن فراوانی پیدا کرد.

از آنجایی که این ساختمان از سمت جنوب مشرف به یک جنگل است لذا بیشتر پنجره‌های خانه در ضلع جنوبی آن قرار گرفته‌است. ضلع شمالی خانه نیز دارای پنجره‌هایی است که روشنی بخش خانه بوده و نور طبیعی را برای فضا به ارمغان آورده است.

طراحی خانه مدرن

طراحی خانه مدرن

طراحان این خانه بر این باورند که طرح ، استراتژی خلاقانه ای دارند بدین صورت که طراحی فضاهای مختلف با متریال زیست سازگار انجام شده است. همچنین نحوه طراحی خانه مدرن به نحوی است که خانه هم از مناظر بیرون و هم از نور طبیعی بهره مند شود.

این منزل  دارای چهار اتاق‌خواب بوده که در لبه شمالی طبقه همکف قرار گرفته اند. حفاظ بین این اتاق ها و خیابان یک کرکره از جنس ام دی اف است.

طراحان چیره دست در انتهای ضلع شرقی ساختمان، یک پارکینگ و راهرو با سایه بان کرکره ای طراحی نموده اند. این سایبان  که سبکی مدرن ایجاد کرده است سایه‌های خطی چشمگیری روی دیوارکوب ها ایجاد می نماید. یکی از مزایای شگرف این خانه احساس طبیعی بودن دکوراسیون آن است که توسط ام دی اف طرح چوب به وجود آمده است. طرح چوب سبب شده تا احساس همنوایی با طبیعت در فضای منزل تداعی گردد.

در این خانه مدرن زیبا، یک راهرو بین اتاق‌خواب‌ها و فضاهای نشیمن وجود دارد که به دیوار کوبی زیبا مزین شده است. مابین سالن نشیمن و نیز اتاق غذاخوری تعدادی پنجره‌ بزرگ قرار گرفته است که آن را به حوض وسیع کنار تراس پیوند می‌زند. خنکای آب این حوض مکانی فرح بخش و در عین حال آرامش بخش ایجاد می نماید.

طراحی خانه مدرن

طراحی خانه مدرن

یکی دیگر از مواردی که علاوه بر جلوه ای طبیعی حالت مدرن بودن به خانه القا می کند استفاده از کف‌پوش سنگی در فضاهای داخلی و خارجی است که به پیوستگی نواحی داخلی و خارجی کمک می نماید.

دیوارهای کشویی این خانه هم مانند حفاظی بین آشپزخانه و اتاق تلویزیون هستند و هم با کنار زدن آن موجب خلق فضایی باز و کاملاً یکپارچه می شوند. جنس این دیوار های کشویی از ام دی اف بوده چرا که هم تنوع طرح داشته و هم از قیمتی مقرون به صرفه برخوردار است.

فضایی چوبی در طول ضلع غربی طبقه همکف ساخته شده است. این فضا شامل یک جکوزی است که که به صورت مخفیانه ساخته شده و یک گودال مخصوص روشن کردن آتش که برای دورهمی های غروب های سرد مناسب باشد.

یکی از جذاب ترین بخش های این منزل، راه پله های آن است. راه پله دارای یک نورگیر بزرگ می باشد که روشنایی فراوانی به آن می بخشد.

یکی از علل انتخاب رنگ‌های آجری و نارنجی توسط طراحان این است که این رنگ‌ها، تکمیل کننده سطوح چوبی و آجری بوده و در عین حال سردی و سختی کف‌پوش‌های سنگی را از بین می برد.

طراحی خانه مدرن

طراحی خانه مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم